BinnensteBuiten: Behind de scenes..




In September vorig jaar kreeg ik een mailtje van een redacteur van BinnensteBuiten. Ze had mijn instagramfeed bekeken en vroeg zich af of we interesse hadden.. Helemaal hyper belde ik mijn vriend en las de email voor en vooral bij dit stukje was hij(en ik eigenlijk ook) eventjes stil: "de bewoners geven zelf een rondleiding in hun huis en vertellen aan de kijker waarom het huis zo in is ingericht en hoe het is om hier te wonen en te leven". Dus dat.. we moeten zelf aan de bak...

BinnensteBuiten tv kende ik wel, maar het is niet dat ik het dagelijks kijk. Uiteraard heb ik direct even naar een aantal uitzendingen gekeken en ik zag het helemaal zitten, behalve op dat " bewoners vertellen zelf aan de kijker.." na. Toch besloten we om er gewoon voor te gaan, want ze maken prachtige beelden van je huis en het is toch echt wel een eer als je ervoor vragen. Twee weken later stond dezelfde redacteur bij ons op de stoep om kennis te maken en natuurlijk het huis te beoordelen. Op dat moment was de beneden verdieping zo goed als klaar, maar boven moest er nog een hoop gebeuren. De loungekamer/tweede woonkamer was nog niet eens geverfd, er lag alleen een vloer. Ik wist al wel precies wat we van deze kamer wilden maken en heb uitgebreid aan haar verteld.

Binnen een week zouden we horen of ons huis "geschikt" was. Een dag later kreeg ik al een enthousiaste mail dat ze graag begin november wilden komen filmen, met wel een maar.... dat de loungekamer dan af moet zijn. Juist! In 5 weken tijd die kamer af maken... Als er alleen geverfd zou moeten worden, was dat geen probleem.. maar we wilden zelf een oosterse loungebank maken met op maat gemaakte kussens. Dat werd dus best een uitdaging.. Gelukkig had de scheepsstoffeerder die we voor ogen hadden wel tijd om dit voor ons te maken en hij verzekerde ons dat hij het af zou hebben. Pfff.. yes, het ging ons lukken!!

9d0ad595-ca7b-44c6-a3e1-4199c0c593e2

De redacteur maakte een script en telefonisch namen we dat nog geen eens door en toen was het 6 november 2017... Super zenuwachtig deed ik de deur open. De eerste paar shots moesten een aantal keer over, omdat ik veel te snel praatte en veel te veel wou vertellen. Ook hielp het niet mee dat je niet in de camera mag kijken, wat nogal lastig is met zo'n groot ding op je neus. Gelukkig hielp de regisseur ons super goed door veel vragen te stellen. Aan het einde van de dag(de dag duurde van 9:00 tot 17:00!) hadden we zelf geen idee hoe de uitzending eruit zou komen te zien, want dat zie je echt pas op de dag zelf.

IMG_2276 IMG_2293

En de uitzending was zo'n 2 maanden later, op 18 januari. Gespannen zaten we samen voor de tv... Maar eigenlijk bij de eerste seconden viel de spanning al weg, want wat is ons huis mooi gefilmd zeg! De stukjes waarvan we dachten dat het tenenkrommend zou zijn, vielen ons ook alles mee. Wel wat raar om jezelf te horen en te zien, maar het is ons alles mee gevallen! Wat vinden jullie ervan?



Reacties

Populaire posts van deze blog

Een PVC visgraat vloer

The making of.. mijn gepersonaliseerde spijkerjasje

How it started..