Een PVC visgraat vloer

Aangezien ik super vaak vragen krijg over de visgraat vloer die in ons huis ligt, besloot ik deze blog te schrijven. En niet zomaar een blog, maar eentje met een leuke kortingsactie op deze vloer 😊

Ja het is echt een PVC vloer wat je op deze foto ziet. Hoe vaak mensen wel niet denken dat dit een houten vloer is. En ik snap het goed, de houtnerven zijn bijna niet van echt te onderscheiden. 


Het kiezen van ons vloer heeft mij heel wat hoofdpijn uurtje bezorgd, want het is niet zomaar een aankoop. Het is een behoorlijk bedrag wat je uit moet geven, maar ook is het alles bepalend voor de stijl in je huis. Wij waren het al lang geleden eens dat we zowel een gietvloer als een vloer met visgraat motief wilden.

Ik hou zelf niet zo van hout op hout en wilde wel graag de meubels in de woonkamer van hout. Ook hebben we beneden een brickwall en dat vind ik super mooi staan in combinatie met een gietvloer.
Voor de eerste en tweede verdieping gingen we dus op zoek naar een vloer in visgraat motief. Ik vind visgraat een luxe uitstraling hebben die tijdloos is en in principe in elke woonstijl past. 

Ik had zelf niet aan PVC gedacht, dus we gingen advies inwinnen voor een eiken houten vloer. We hebben een huis uit 1900, waarvan de vloer eigenlijk nergens helemaal vlak is. We kwamen er dus al snel achter dat een houten vloer dan nogal lastig gingen worden. Het uitvlakken van de vloer zou al een heel gedoe worden en dan werd het uiteindelijk wel erg prijzig. Ik had, met veel tegenzin, het idee van een visgraat vloer al bijna uit m’n hoofd gebannen, totdat iemand tegen mij zei dat PVC ook in visgraat patroon gelegd kon worden. Er ging een wereld voor me open…


Bij toeval liep in een vloerenwinkel bij ons om de hoek binnen en zag daar direct deze vloer liggen. Wij hebben gekozen voor de Saffier Aringa in de kleur Cyprus Oak in een strook met de afmeting: 305 x 76 x 2,5 mm. Normaal gesproken wil ik altijd nog verder kijken, maar dit was direct de juiste kleur/juiste houtstructuur, etc. Nou en dat wil iets zeggen, ik koop namelijk nooit direct iets..

Een aantal specs op een rijtje:
  • Een PVC vloer is erg sterk en niet krasgevoelig. 
  • Een PVC vloer kan goed tegen water en vocht
  • Het is een milieuvriendelijk- en gerecycled product wat geschikt is voor vloerverwarming

Onze vloer 
De Saffier Aringa is een vloer, met vele combinatiemogelijkheden, de vloer kan worden gelegd in visgraat- of elleboogpatroon of in blokmotief. De houtstructuur voelt echt aan en de Aringa kan rechtstreeks op de vloer verlijmd worden. Ook kan hij door middel van een zelfklevende ondervloer gelegd worden zodat een strakke look en een hoog loopcomfort gegarandeerd zijn. Wij kozen voor de zelfklevende ondervloer. 


De stroken hebben een micro V-groef aan alle vier de zijden en het decor heeft een matte afwerking. De vloeren zijn standaard voorzien van een slijtvaste PU laag.

Mijn ervaringen
De vloer bevalt echt super goed. Je hoort wel eens dat mensen deuken in de vloer krijgen door de meubels, maar bij ons is dit niet zo. Ook vind ik de vloer een mooie matte uitstraling hebben, niet zo  glanzend als wat je wel eens bij laminaat ziet. Verder vind ik de vloer warm aan de voeten en super gemakkelijk schoon te maken. Ik zeg; doen! 



10% korting via WonenbyEs

Ik mag jullie een mooie kortingsactie aanbieden. Je krijgt 10% korting als je aangeeft via WonenbyEs te bestellen. Hooray! Stuur mij even een mailtje(wonenbyes@gmail.com) of privébericht via instagram, dan breng ik je contact. 


De prijs van de vloer is €34,95 p/m2 en is leverbaar door heel Nederland en vanaf 25m2 betaal je geen verzend-/leveringskosten. Ook kan het bedrijf, in overleg, een legservice aanbieden. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

The making of.. mijn gepersonaliseerde spijkerjasje

How it started..